About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Tuesday, January 27, 2009

Hamba y Hina..


" Barangsiapa dibukakan baginya pintu kebaikan, maka cepatlah mendatanginya, sesungguhnya ia tidak tahu bila pintu itu akan ditutup baginya.."

Rasulullah saw bersabda,: "Orang yang bertaubat dari perbuatan dosa sama dengan orang yang tidak memiliki dosa. Dan orang yang memohon ampun dari perbuatan dosa, namun masih tetap melaksanakannya sama dengan orang yang mengejek Tuhannya." (HR Baihaqi)

Marilah kita sama2 mengubah diri kita utk mnjadi hamba yg sebenar2 hamba di sisi Allah swt..InsyaALLAH..Kita perlu saling mengingatkan krn setiap dari kita tidak terlepas dari ujian dan berbuat kesalahan..Anggaplah kesilapan semalam sebagai pengajaran untuk hari mendatang..Pintu keampunan dari ALLAH swt sentiasa terbuka buat hamba2NYA sebelum menjelang sakaratul maut..sekadar renungan jg buat diri ini yg lemah lg hina..ampunkan dosa2 kami Ya Rabbi..semoga kita sentiasa dalam redhaNYA..aminn..

2 comments:

  1. kehidupan kita adalah sebuah perjalanan..dlm perjalanan itu bnyk dugaan dan rintangan dilalui..carilah bekalan sebelum smpai ke destinasi yg kekal abadi..

    ReplyDelete

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner