About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Sunday, August 9, 2009

Countdown Ramadhan..


Dengan Nama Allah Yang Maha Esa

Ramadhan kini kembali menguji Kesabaran dan Keimanan kita semua...

Anda mungkin mencari Baju Raya paling anggun bergaya...
Kereta Baru anda mungkin menunggu hari pendaftarannya. ..
Hiasan Rumah mungkin bertukar warna...
Menu menarik pastinya Pilihan Berbuka Puasa...

Namun masih adakah dikalangan kita...
Tatkala bulan Ramadhan hampir tiba...
Ketika segalanya telah dirancang Sempurna...
Menanti saat dan ketika Anak Bulan Ramadhan memperlihatkan dirinya...
Kita Juga Sudah Bersiap & Bersedia...
Dengan Al-Qur'an Sekurang-Kurangnya. ..

Apalah Kiranya Ramadhan Ini Aku Bernekad & Berkata...
Mungkin Buat Yang Pertama Kalinya...
Atau Mungkin Hidupku Ini Hanya Sementara...
Andai Aku Ditakdirkan Pergi MenemuiNya.. .

Izinkanlah Aku Mengalunkan Bacaan Al-Qur'an Kepada Yang Esa...
Izinkanlah Aku Memulakan Bacaan Dari Pembukanya.. .
Izinkanlah Aku Menamatkan Bacaan Hingga Pengakhirannya. ..
Dan Ketika Itu Aku Sememangnya Sudah Bersedia...
Walau Ilmu Agamaku Tidak Setinggi Mana...

Biar Apa Jua Rintangannya. ..
Aku Pasti Memegang Janjiku PadaNya...
Memegang Ajaran Yang Maha Esa...
Al-Qur'an Tiada Setandingnya!

No comments:

Post a Comment

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner