About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Thursday, November 10, 2011

inche ego

last post about egoisme...egomaniac...atau y sama waktu dengannya..

ni dah last entry..lepas ni...no more..da tutup buku pasal egomaniac..

terkesan dengan belog gula-gulapelangi...

ego ke kite?
nak sebut perkataan yg mudah+simple...tapi bermakna...
perkataan apa?MAAF!
cuba sebut "maaf"...
cuba minta "maaf"...
cuba sebut "maaf" dgn bibir...dpn org y kita dah buat salah..
cuba sebut "maaf" sambil pandang mata orang tu...
cuba sebut "maaf" dengan seikhlas hati..
mampu ke kita buat?
nak biar ego "mengimami" diri kita?
iye...bila ego jadi imam..maka..makmum nye?......
takpun..."maaf" tu..delivered via mesej je kan?
or...memang la takde langsung terms "maaf" tu...

"sayonara "maaf"..u r not allowed to enter in my life..gitu?"

cukuplah...
saya dah takde masa..
air dah cecah ke paras hidung
nyawa2 ikan
time is running out
sisa-sisa setahun yang masih berbaki
saya akan hargai setiap detik yang tersisa tu
saya cuba untuk lempar ego saya jauh2..
ego tu..menjauhkan saya dengan orang2 y sinarkan hidup saya
setahun yang ada ni...
saya ingin mencipta sebanyak mungkin memori..
memori tercipta bak kata nasir wahab
saya dah lama 'clash' dengan inche ego...
beliau tidak diperlukan dalam hidup saya...

nota kaki:heal da world..yeah!

2 comments:

  1. ya. saya sedang amat berusaha. sakit juga sebenarnya membuang si dia. tapi sy sgt rela hidup tanpa si dia ini!

    ReplyDelete

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner