About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Sunday, September 19, 2010

Aku Yang Kau Panggil Darth Vader


Aku yang kau panggil Darth Vader
Punya hati dan juga jiwa
Ada waktu mampu berdiri
Ada kalanya terasa juga

Kalau kau kata aku pembawa disaster
Yang kau ukur hanya dengan air matamu
Maka pernahkah kau melihat air mataku
Yang berjejeran kerana terseksa?

Mungkin di matamu aku Darth Vader,
Wajah pemusnah alam yang kau benci,
Tetapi pernahkah kau bertanya,
Menyelidiki atau meneliti
Akan kehidupanku yang hakiki
Akan perubahan yang telah aku lalui
Akan niatku yang sejati
Atau kau hanya terpengaruh realiti lama
lantas bergerak menghapuskanku selama-lamanya?

Aku bukan Anakin
Yang meninggalkan Padme Amidala
Aku bukan Darth Vader
Dan hidupku sama sekali bukan Star Wars

No comments:

Post a Comment

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner