About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Tuesday, September 21, 2010

Tika itu....

Suatu masa dulu...aku juga seperti kamu...
Anak lincah..yang hanya mahukan keseronokan...
Apa saja yang dilakukan...yang penting..ENJOY!!


Suatu masa dulu...aku juga seperti kamu..
"Relax r...muda lagi....xpuas enjoy lagi..."
Kata omputeh..."Life begin at 40!"..nak enjoy puas2 dlu..


Sungguh..aku sangat gembira dengan hidup aku tika itu...
Gelak sentiasa...sedih??xde masa pun...
Aku aktif...lincah....hepi go lucky...
"Live ur life to da fullest.."moto aku masa tu..


Namun...walau macam mana enjoy pun aku...
Aku masih tahu siapa diri aku...
Apa yang aku nak...
Prinsip aku...jangan sesekali tinggal solat!
Jangan sesekali bukak aurat!!
Jangan sesekali sentuh lelaki!!
Jangan sesekali jadi kurang ajar!!
Jangan sesekali lawan cakap mak ayah!!
Hormat orang tua...


Se'enjoy' mana pun aku..
Tetap terdetik dalam ati...
Sampai bila....aku mahu jadi begini....
Sampai bila...aku tidak mahu memikirkan kematian...
Sampai bila...aku terus-menerus melangkah bergembira..
Tanpa bersujud kepada penciptaNya..
Sampai bila??Sampai bila??
Sampai bila aku akan menjadi manusia angkuh???
Kekosongan itu..aku rasai..kekosongan..yang tidak dapat diisi..


Kawan aku..pernah mencabar...
"Kalau kau betul2 hebat.."
"Aku cabar...kau pergilah ke tempat yang tidak dicipta oleh Allah..."
"Kau tutup hidung selama sejam..tengok hidup lagi ke tak..."
Kenapa nak butakan mata sendiri??
Kenapa sengaja menidakkan kelemahan diri??
Kau angkuh ye...kau sombong ye...
Kau lupa pada siapa yang cipta kau..
Kau lupa pada siapa yang bagi kau semua kegembiraan ini..


ATAU...
Kau mahu Dia rampas segala-segalanya...
Kalau Dia mahu kau jadi cacat...sekelip mata je...
Kalau Dia mahu kau lumpuh..senang je..
Itu ke yang kau mahu??
Macam tu ke baru kau nak berubah?
Masa itu baru kau mahu insaf..baru mnyesal..macam tu??
Bila dah tak dapat gerak...xdapat nak enjoy..baru insaf..macam tu ke??


................................................................................................


p/s:cukupla tu..cukup...dah jauh aku pergi..dah jauh aku jalan...da banyak yang aku jumpe...da sampai masa untuk aku balik...balik..balik..and....NEVER TURNING BACK....


Islam adalah ibarat oksigen...
Manusia memerlukannya...
Manusia boleh memilih untuk tidak menghirup oksigen..
Tapi semua orang tahu...apa 'endingnya'...



1 comment:

  1. btol..anda hebat menilai kehidupan..analogy anda sngt hebat,,..syabas kak tini..teruskn perjuangan anda~

    ReplyDelete

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner