About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Sunday, January 16, 2011

~New born~

Terawang2..tenggelam dalam perasaan sendiri..

Cukuplah...sampai bila..hanya memperkatakan perasaan sendiri?

Banyak lagi masalah ummah yang perlu difikirkan...

Banyak lagi tugas2 dan amanah y perlu diselesaikan..

Mana erti hidup pada memberi?

Kenapa jauh terpesong matlamat hidup?

Berfikir..termenung..muhasabah...

Mencari2..identiti...mencari2....diri..yang makin menghilang..makin pudar warnanya...

Kenapa tewas dengan hati?entah...tidak punya jawapan untuk persoalan itu..

Sekarang ini..masa ini..saat ini..saya memutuskan...saya memilih..

Memilih..untuk...tinggalkan kehidupan saya..

Saya bukanlah perampas kebahagian insan lain..saya tidak sekejam itu..

Saya tidak sanggup..merenggut senyum orang lain...demi kegembiraan saya..

Iye..mungkin..andai diberi pilihan..saya sanggup melupakan senyuman saya...demi memastikan..orang2 disekeliling saya bahagia dan gembira..

Cukup..sekadar ini..saya akan menjadi orang baru...rutin harian yang baru..kehidupan yang baru...

Selamat tinggal.....

Saya yang baru akan muncul lagi...

Moga sinar mentari sentiasa menemani dan menerangi kelam hidup...

No comments:

Post a Comment

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner