About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Tuesday, March 8, 2011

pertandingan?

Event:Kejohanan Olahraga Mini...

Tempat:Kompleks Sukan Puteri Gunung Ledang(PGL)

Tarikh: 8 Mac 2011

Hari: Selasa

Scene 1:Sebelum acara terakhir berlangsung...4 x 100m

Dia:Cepat2 semua..warm up!streching!lepas ni acara korang!
Aku:Wei..aku riso r..aku dah lama tak lari ni..nervous lak..takut wei!
Dia:Oh..bagus2...aku suke kalau ko riso...ko akan serius..and..ko akan fokus..n ko akan wat y terbaek!
Aku:Erk!macam tu ek!haha..


credit to my coach a.k.a hanamichi...thanx dear!u r da best coach dat I ever have..hehe..

Begitulah sedutan episod kali ini..(ops..macam drama lak..hehe..)

Takla..apa yang saya nak kongsi di sini..bukan dialog tu..tapi..apa ibrah @ pengajaran yang dapat kita ambil dari cerita di atas?

Sebelum maen kena warm up?

Atau..

Kalau risau..kita akan serius...n kita akan fokus..n wat y terbaek??

Atau..

Kalau kita risau @ takut nak mati..kita akan serius n fokus dalam setiap perbuatan kita...n...kita akan wat y terbaek utk menghadapi mati!

betul?

Jadi kesimpulannya...

takut nak bertanding = takut mati
warm up sebelum lari= amalan persediaan sebelum mati

p/s:terfikir..kenapa kita bersungguh2 training kalau ada pertandingan apa2...adakah kita bersungguh2 gak 'training' untuk 'pertandingan' meniti titian Sirat nanti?

1 comment:

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner