About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Monday, October 18, 2010

Bahagia itu.....

Sinar sudah kembali?


Belum...


Masih dalam proses pembikinan...boleh ke ckap gitu??


Bak kata Langit Ilahi..."


Perasankah kita, apabila kita memanjang-manjangkan kesedihan, apakah sebenarnya yang telah ‘kita hilangkan’ dalam kehidupan kita?

Allah SWT.

Ya. Seakan-akan Allah itu tidak wujud, dan membiarkan kita.
Seakan-akan Allah itulah Yang Zalim, dan Dialah yang sengaja membuatkan kita bersedih.

Benarkah?


Benar kan?Kita tak patut sedih lama2...give up lama2...SEBAB......Kita ada Allah...hidup bersama Dia...kita akan tenang....

Sedih tu perlu...ia menandakan kita lembut hati..jiwa yang sensitif....hati yang peka...

Tapi...Dosnya tak boleh lebih!!(macam makan ubat pulak ye..)...

Saya tersenyum...

Saya bahagia...

Saya damai...

“Jika kamu memperoleh kebaikan, niscaya mereka bersedih hati, tetapi jika kamu mendapat bencana, mereka bergembira karenanya. Jika kamu bersabar dan bertakwa, niscaya tipu daya mereka sedikit pun tidak mendatangkan kemudaratan kepadamu. Sesungguhnya Allah mengetahui segala apa yang mereka kerjakan.”                  ( Surah Ali Imran ayat 120. )

Saya lega...tenang...dengan ayat ini..apa perasaan anda bila baca ayat ni??cuba hayati...
Iye....saya ada Allah...anda ada Allah...kita ada Allah....

Dan....saya ingin dedikasikan..ucapan yang teristimewa...buat insan2 y sentiasa menanam semangat saya..

Bilis....

Huurun ain...

Adik roti...

Cahaya malam...

Terima kasih Adik Roti...kerana mesej anda...menghidupkan semangat saya..

Jom...saya share dengan semua ye...

"Kesekian kali kini...ku  berdiri...
 Tulus hati dihadapanmu..
 masih terus merayu dengarkan aku...
 jalan yang berliku sepanjang hayatmu..
 aku juga merasainya...
 lantas aku mengerti dan memahami...
 lihatlah ke dalam hatimu...
 percikan cahaya...yang akan membara...
 menjadi penerang segala yang ada di depanmu...
 lihatlah jua ke hatiku...
 aku lah temanmu...
 terimalah aku...
 kita kan bersama mengharung dunia fana ini...
 kesekian kali ku ulangi lagi...
 tidak akan pudar keyakinanku...
 yang kau akan berdiri atas kemuncak tinggi...."



saya memilih untuk bahagia.... selamat tinggal kesedihan!











No comments:

Post a Comment

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner