About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Sunday, October 17, 2010

Manusia memang pelik kan??

Dari aku............untuk kau..............

Manusia memang sangat2 pelik kan??
Apa yang mereka faham dengan menghargai orang lain??
Apa yang mereka faham tentang definisi sayang yang sbenarnya??
Apa yang mereka mahu sbenanya dalam hidup mereka??


Sungguh....
Allah jadikan hatiku penuh dengan rasa kasih dan  sayang kepada manusia,,,,,,,,,
Allah jadikan aku seorang yang sangat menghargai manusia2 disekelilingku..............
Allah jadikan aku seorang yang sanggup melakukan apa sahaja untuk manusia2 ini..........
Allah jadikan aku seorang yang tidak mudah berputus asa dengan kerenah dan ragam manusia......


Tetapi....
Aku juga insan biasa.....
Aku juga punya perasaan....
Aku juga punya rasa sedih dan kecewa.....
Aku juga punya rasa marah dan terluka....
Aku punya segala perasaan itu!!
Aku bukan robot!!

Apa yang kau mahu dalam hidup kau??
Apa yang kau angan-angankan dalam hidup kau?
Apa yang kau nak jadi dalam kehidupan kau??
Kau mahu bebas??
Bebas dari apa??
Bebas dari agama??
Kau mahu menjadi diri kau yang sbenarnya??
Macam mana dri kau yang sbena?
Acuan manakah diri kau itu??
Adakah acuan al-quran dan sunnah??
Ataupun acuan orang2 Barat??

Sudahlah....
Antara kau dan aku.....
Setakat ini sahaja.....
Tamat sudah segalanya...
Tirai sudah dilabuhkan....
Wisel penamat juga telahpun berbunyi.....

Mungkin...Allah jadikan banyak persamaan antara kau dan aku....
Mungkin...Allah jadikan ikatan hati yang utuh antara kau dan aku....
Mungkin...Allah jadikan  kegembiraan pertemuan semalam sebagai hadiah untuk kau dan aku...
Namun semua itu sudah tiada guna...
Kau telah menghempas kaca ke lantai...
Kau telah memilih jalan yang kau ingin lalui....
Dan aku??
Aku juga punya jalanku sendiri....
Dan...aku pasti dengan jalanku....



kecewa dengan kau...



No comments:

Post a Comment

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner