About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Friday, October 7, 2011

1

Gua taiko r, bro
Apa barang jiwang2 karat ni?
Wat malu orang kampung jela
Nak manja2..nak belai2..pegi dok bawah ketiak mak jela...
Act feelingless...ok pe..nampak cool..
Pe kes nak emotional ke..ape ke...
Baik wat benda lain yang ada faedah la..

Haha..ok..itu saya sebenarnya...
Zaman dulu2...school time..time yang sangat best..
Mesti akan senyum sorang2 bila ingat benda2 yang berlaku masa sekolah
Iye..saya mengaku...sampai sekarang...
Saya lagi suka jadi 'cool'..tak suka ikut emosi..lagi suka fikir perkara yang lebih penting daripada emosi
Tapi...bab feeling..haha..saya dah makin lembut..bukan sentimental terlampau..TAK..
At least..saya dah tunjukkan..kasih sayang saya..untuk orang2 sekeliling..
Masa dan keadaan..banyak mengajar saya..
We're dealing with human everyday..everytime..every minute..every second..right?
We're dealing with human emotion and feeling..
They need attention..appreciation..it is not like 'sayang' kita tu murah..bukan sama sekali
Kalau dengan tunjukkan sayang kita pada orang sekeliling..mereka akan rasa dihargai..trust me...
Tak tunjuk tu..tak semestinya tak sayang..
Sekurang-kurangnya..kita dapat buat orang disekeliling kita rasa disayangi..hahaha
Ni bukan entry jiwang ye..harap maklum..

nota kaki:sayangkan manusia,manusia akan pergi..sayangkan dan cintakan Allah..sayang yang kekal abadi..Hanya Dia yang akan sayang kita betul2..

No comments:

Post a Comment

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner