About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Wednesday, October 26, 2011

Kerana Aku Saudaramu...

kau tanya aku,
kenapa aku tidak melepaskanmu,
walau kau mencalarkan hatiku,
walau diriku kau tinggalkan beribu batu,
jawapanku hanya satu,
sebab aku saudara kamu,
pastinyg keimanan mendahului kata-kataku ini.
sebelum ia kulancarkan keluar menyentuhmu....

Di dalam hati,
terdapat kekosongan yang takkan terisi,
kecuali mendekati Ilahi,
rasa sendiri,
Ilahi itu sentiasa merapati,
hanya dengan jambatan keimanan,
baru mampu merasai...


Kenapa aku kisah?
Kerana kau saudaraku,
kalau kamu tanya apa hubungan kita?
ku jawab hubungannya adalah keimanan...


Kubina hubungan kita atas keimanan,
aku cintakanmu kerana Allah,
maka ku lebihkan dirimu daripada diriku,
walau itu menuntut pengorbanan...

Kalau benar atas iman.
Pasti kau sanggup berkorban,
kalau benar atas iman,
pasti kau kekal bertahan,
kalau benar atas iman,
pasti kau akan jumpa keikhlasan,
kalau benar atas iman.
Pasti kau mampu mengucup erti pengorbanan...


nota kaki:SAYANG KAMU KERANA ALLAH!!

No comments:

Post a Comment

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner