About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Sunday, October 16, 2011

Count on me

Count on me
Terusik
Entry jiwang

Serius
Semakin sayu
Entah bila..dan bagaimana..sentimental value bermaharaja lela
Tanpa sedar..

Pantang larang sejak zaman berzaman..
Jangan sesekali berkasar dengan saya...jangan membentak..
Sebab saya takkan buat itu...
Gurau saya..usik saya..tak pernah terlintas untuk menoreh hati sesiapa
Hanya sekadar..untuk melihat..senyuman..penghias duka..
Hanya sekadar..untuk melihat..tawa bahagia...
Saya bahagia..bila orang sekeliling bahagia..
Saya cuba..untuk sempurnakan hidup semua orang..
Erti hidup pada memberi kan?

Air yang tenang jangan sesekali diduga...sungguh..
Sarang tebuan jangan cuba dijolok..
Iye..saya sabar..banyak2 sabar..
Kalau saya kata saya sayang..saya sayang betul2..
Kalau saya kata saya marah..huluran maaf dan senda gurau mampu membawa pergi perasaan itu seperti angin lalu
Kalau saya kata saya terasa..saya tidak mampu..terusik..toreh..luka..pedih..
Entah..kenapa kalau dilukakan oleh orang yang kita sayang BERGANDA2 pedih..berbanding dengan orang2 len?haha..tak punya jawapan untuk itu

Tak apalah..apa pun yang berlaku..
Saya akan terus melangkah tanpa henti..
Persoalan perasaan+kasih sayang+ikatan hati = subjektif
It will come naturally..tanpa kita sedar pun...
Tanpa ada sesiapa salah..dan sesiapa betul..
Salah orang yang menghulurkan tangan?T.I.D.A.K !Sebab dia punya alasan tersendiri untuk menghulurkan tangan
Salahkah orang yang lebih suka jatuh bangun sendirian tanpa mengharapkan huluran tangan orang lain?T.I.D.A..K !Sebab dia juga punya alasan tersendiri..

Biarlah..
Lagu Count On Me by Bruno Mars tidak sesuai untuk entry ini
Tapi saya tetap sukakan lagu itu
Lagu itu adalah saya

nota kaki:muka saya tak pandai menipu..cermin perasaan..payah2..

No comments:

Post a Comment

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner