About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Tuesday, November 23, 2010

Dear Diary 13~Aku lagi....

salam sayang buatmu...

sayang??

ye...sayang yang masih bersisa...

menggagahkan aku untuk terus hidup...

kan aku kata...

'hurricane' bergelut hebat...dalam hatiku...

dan...menarik SEMUA kegembiraan aku...ke dalamnya...

SEMUA!!

kesannya...

hati aku...sudah hilang rasa....

bagai disiat-siat....

perit..pedih...

......................................................................................

em....

jangan sesekali gundah....

aku tetap akan bangkit....

dengan atau tanpa kamu....

usir segala rasa gusarmu....

bersalah itu..tak perlu bertandang...dalam hatimu...

aku punya banyak perjuangan....

yang masih belum aku tamatkan.....

dan kau juga.....

masih banyak medan tempur....yang bakal kau tempuh.....

sudahlah....

hapuskan air matamu....

merdekakan dirimu...

lapangkan hati dan dada kamu....

jangan sesakkan dia dengan aku...

aku tak layak untuk menempa nama di situ....

BEBASKAN.....MERDEKAKAN....dirimu...

.............................................................................................

dan aku....

aku masih di sini....

aku masih begini....

kau...saksi kejatuhan aku...suatu masa dulu....

dan....kau juga..saksi...kebangkitan aku...

JADI.....

sedalam mana pun aku terperosok.....

hatta jauh ke dalam perut bumi....

aku tetap akan bangkit....

walau apa pun caranya...

andai aku tak mampu berlari....akanku menapak langkah...

andaiku tak mampu berjalan...akanku menampu lutut....

andaiku tak mampu merangkak....aku masih...tidak akan berhenti....mencuba..

...........................................................................................

kenapa???kenapa aku perlu bangkit??

ku kira....kau punya jawapan untuk itu....

aku punya jiwa yang sangat besar...

aku mahu menjadi matahari...

yang hanya akan malap apabila kiamat...

kalau aku malap....

bagaimana aku dapat sinarkan hidup orang lain??

bagaimana aku dapat menyuluh hidup orang lain??

ahh.....

aku mahu menjadi matahari.....

menumpahkan cahaya pada semua kehidupan...

hidup aku..hanya akan bererti....apabila aku memberi....

HANYA itu...yang mampu...membuatkan...aku rasa bererti....

...........................................................................................















1 comment:

  1. sungguh mendalam maksudmu... =) semoga terus gagah bangkit...kamu bukan bersendirian!!! Izzah Ibtisam dan shbt2 lain akn bersamamu... atas dasar ukhuwwah!!!

    ReplyDelete

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner