About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Friday, November 26, 2010

Dear Diary 17~Deraan

Exam Kehidupan....


Pernah kan terdetik...di saat jiwa kacau...di saat hati hancur & hampa..sarat dengan kekecewaan...amarah menguasai


"Kenapa besar sangat ujian yang aku terima...."
"kenapa aku je yang 'jatuh'"
"kenapa aku je yang banyak masalah..."

Dan..kita tau..tak baik mempersoalkan...semua yang berlaku...ada hikmahnya...


"Everything happen for a reason."

Tapi..biasalah...lumrah manusia...cuba untuk mem'positif'kan diri...cuba untuk berlapang dada...


NAMUN



kadang2...sebagai manusia biasa...sebagai insan lemah...mesti ada jugak rasa tu...rasa tak puas hati...give up..


Aku MENGERTI rasa itu...


dan...entry ni..aku tujukan KHAS buat teman2 aku..yang...'terjatuh' dalam lubang kehidupan...




Monolog....teman..aku tahu...hati kau..rapuh...untuk menampu...'deraan'..dari Dia...kau...rebah..bila...


Direndam......
^
Diselam....
^
Diangkat..
^
Dijemur...
^
Digantung...
^
Dikelar...
^
Diradak..
^
Disalai...
^
Dibakar..
^
Dicampak...
^
Dihumban...
^
Direjam...
^
Dibaring..
^
dan kadangkala ditimbus....




Sebenarnya...kalau kau sedar..'deraan2' itu..hanya untuk menilai..tahap istiqamah kau..

Dan

Sebenarnya..'deraan' itu..adalah latihan....supaya kau KUAT!!

1 comment:

  1. salam..moga cuti-cuti mu penuh deraan..keran sifirnya mudah. setiap yg blaku adalah tarbiyah agar kita tidak alpa dan rasa diri sentiasa bsendirian..

    ReplyDelete

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner