About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Sunday, November 28, 2010

Dear Diary 18~Sihatkah anda?

A: "Lapar la....tak lunch lagi ni..."
B: "A'ah....perut aku dah nyanyi lagu Siti ni.."


A: "Aku pun sama..jom la...gastrik nanti!!"
B: "Betul2...dah tahap kebulur ni..JOM!"




Haha..biasa kan kita macam ni??

Kebulur??

Macam kat GAZA??Palestin??


Perut lapar..kite KECOH....Rohani KEBULUR??Ada kita kesah??

Kita 'on-time' ke bagi makanan kat ROHANI kita??

Ada kita bagi 'supplement' untuk ROHANi?

Kita beria-ria ikut PIRAMID MAKANAN.....GIZI SEIMBANG...(untuk sihat)

Rohani kita??Ikut piramid makanan rohani ??

gizi seimbang rohani??

Cukup ke vitamin rohani kita??ke rohani kurang zat?

Sakit kwarsyiokor ke rohani kita?Ke riket?

Subur ke rohani kita??ke mandul??

Demam panas?ke campak??huhu...




Cukuplah....setakat ini...sile sedarkan diri...
berapa kali kita check kesihatan rohani.....
Sama-sama kita muhasabah balik...




p/s:Sebenarnya...entry ni..cetusan daripada chat saya dengan seorang sahabat..merangkap adik...nak tengok?


2 comments:

  1. erkk..sngt terharu yer..terima kasih~

    ReplyDelete
  2. rohani perlu d medical check up kan immediately..hu3

    ReplyDelete

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner