About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Thursday, November 25, 2010

Dear Diary 15~Lagu Hati...

Benar kata-katanya....
"Biar hati ini menyanyi,membahasakan apa yang tidak mampu dibahasakan oleh lidah...."


Selalunya begitu,
aku biarkan sahaja hatiku berlagu,
sedih, pilu,
gembira, suka,
aku tahu manusia tidak tahu apa-apa.
aku tidak pernah hairan,
mereka tidak pernah mampu menimbang air mataku,
mereka tidak pernah mampu membilang harga senyumanku,
hanya Yang Mampu Menghitung Titis Tangis aku sahaja yang mengerti,
hanya Yang Mampu Menimbang Nilai Senyumku sahaja yang memahami,
sedih, pilu,
gembira, suka,
hanya Dia yang mengertinya,
aku tidak pernah henti merasa takjub,
Dia dan hanya Dia
aku biarkan sahaja hatiku berlagu,
selalunya begitu.

~Hilal Asyraf~
Dipetik dari http://ms.langitilahi.com


No comments:

Post a Comment

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner