About this blog

Perawi Hadith : Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali “.

Wisdom...

skin

asma ul husna

Ukhuwwah dijalin kasih disemai..


ShoutMix chat widget

pengunjung..

hari ini

Pages

Buat pengunjung..

mutiara kata

Powered by Blogger.

LAMAN UKHUWWAH

Followers

RSS
Container Icon

Sunday, November 21, 2010

Dear Diary 10~Memori itu menjengah lagi...

teringat...

tentang die...

seseorang...

yang pernah menjadi sebahagian dari hidup saya...
yang pernah mengisi kekosongan hati saya...
yang pernah menyuntik sinar2 bahagia....
yang pernah membuat saya tergelak bahagia...


ni lah..first and last time..saya memperkenalkan die..



die....ADIK BISKUT saya...


haha(tergelak..)..die...pernah suatu ketika...


die lah racun....
die lah penawar...
die lah yang buat saya tersenyum...dengan kerenah nakalnya...
die juga..yang buat saya melenting..geram..dengan tingkahnya...


die ADIK BISKUT....
saya KAK COURT...


ADIK BISKUT??
sebab??P.O.M...(Program Orientasi Mahabbah)...di BISA...
die hilang 'biskut' @ barang amanah...
dan saya menyebabkan die dipanggil ke depan..
die kata,biskutnye M.I.A..(missing in action)
"biskut saya tak hilang kak..M.I.A je.."
ape kena dengan budak ni la..
bile habis POM,die mesej.."akak,saya dah jumpa biskut saya!kan dah cakap...tak hilang..M.I.A je.."
hahaha..(saya tergelak..)..
ni la ADIK BISKUT saya yang 'super duper' nakal!


KAK COURT?
saya 'handle' sesi refleksi penutup masa POM tu...
dan..tanpa sengaja...saya..ter 'kenakan' semua geng2 die...
opss..tak sengaja!haha...
dan...die 'mengenakan' saya balik...
semasa sesi persembahan adik2...
die..meniru gaya saya...dalam sesi refleksi..'sebijik' macam saya!
haha...okei...dan saya kata.."See u in court!"
jadilah saya KAK COURT..


Begitulah...itu semua dulu...memori terindah...
Emm....semua sudah berlalu...
Yang tinggal...hanya kenangan...
Yang pasti...saya gembira....dan bersyukur...
Kerana..berpeluang...menikmati...saat2 itu...

Saat maen basket sma2
Saat maen badminton sma2
Saat gaduh sma2
Saat gurau sma2
Saat 'chemistry' terbina
Saat mengarut bsama2



Buat ADIK BISKUT saya...


Ada beberapa perkara...yang ingin diperkatakan...


  1. Untuk meminjamkan bahu ketika empangan air mata aku pecah, TERIMA KASIH.
  2. Untuk bersama menghalau pergi segala kegusaran dan gelora dalam dada aku, TERIMA KASIH.
  3. Untuk melemparkan senyuman dan salaman setiap kali berjumpa denganku, TERIMA KASIH.
  4. Untuk telatah nakal yang membuat aku tersenyum dan meradang,TERIMA KASIH.
  5. Untuk mengingatiku dan mencipta memori bersamaku, TERIMA KASIH.
  6. Untuk menjadi adik yang sangat aku sayangi, TERIMA KASIH.
  7. Untuk segalanya yang kita tempuhi, suka mahupun duka, TERIMA KASIH.


~kak court n adik biskut~

segalanya sudah berakhir..cerita antara kami sudah tamat...saya berdoa agar die sentiasa mdapat y terbaek di dalam hidupnya...saya berharap die mendapat seorang kakak dan teman yang lebih baek dari saya...dan saya tau...die sudah pun menemuinye...semoga bahagia sentiasa bersama anda ye...maafkan saya atas segala kekhilafan dan kekurangan saya sepanjang persahabatan kite...


MAAF & TERIMA KASIH..ATAS SEGALA2NYA...




nak baca lagi pasal kak court dan adik biskut??


http://adila-lynn.blogspot.com/2010/10/trivia-buat-kak-court.html

4 comments:

  1. cop!!!
    akak.
    kenapa perlu ada fullstop??
    says tak faham dan sangat tak faham..

    ReplyDelete
  2. salam..
    yep..
    sgt x phm..
    awat fullstop?
    kenapakah?

    ReplyDelete
  3. antara kami..shj yg ade jwapan..
    maaf~
    tq sbb sudi membaca...

    ReplyDelete
  4. nk komen gak...
    sure ke da abz?????????

    ReplyDelete

Serikandi Mujahidah Corner

Serikandi Mujahidah Corner